



| Оцена |
Вештина изражавања и саопштавања (комуникација) |
Разумевање, примена и вредновање научених поступака и
процедура
|
Рад са подацима и рад на различитим врстама текстова | Уметничко изражавање и разумевање уметничких дела | Моторичке вештине, руковање прибором, алатом и технологијама и иазвођење радних задатака |
|---|---|---|---|---|---|
| 5 |
- Уме да се писано, усмено и визуелно изражава на разумљив и уверљив начин у складу са ситуацијом и захтевима; - уме да прилагођава писано, усмено и визуелно изражавање различитим контекстима. контекстима. |
- Уме да решава сложеније проблемске ситуације и одреди ограничења у решавању; - уме да формулише претпоставке (хипотезе); - формулише, упоређује и вреднује различите начине долажења до решења; - примењује различите критеријуме разврставања у релативно сложеним примерима; - изводи сложеније закључке и уме да их образложи; - разуме, објашњава и предвиђа последице појава, процеса и односа који се испољавају у различитим условима и ситуацијама. ситуацијама. |
- Уме критички да вреднује дате податке или изворе; - уме да изабере, повезује и вреднује податке представљене на различите симболичке начине; - уме да проналази, користи и вреднује податке из различитих извора и различитих медија и да их повезује са ситуацијама из свакодневног свакодневн живота. |
- Има веома развијену музичку и ликовну писменост; - уме да анализира и критички вреднује уметничка дела која су представници различитих стилова и епоха; - уме да анализира и критички вреднује дела која одступају од карактеристика доминантних доминантни праваца. |
- Влада сложеним моторичким вештинама и техникама; - рукује различитим прибором, алатима и развијеним технологијама у целокупном технолошком процесу; - извршава радне задатке компетентно и самостално, показује иницијативу и прилагођава се новим захтевима и контексту. |
| 4 |
- Уме да се писано, усмено и визуелно изражава у складу са различитим ситуацијама и захтевима. |
- Пореди и разврстава садржаје на основу више критеријума истовремено; - уме да примени поступке који подразумевају долажење до решења у више корака; - уме да формулише претпоставке (хипотезе); -предвиђа различите начине решавања проблема; - изводи сложеније закључке и уме да их поткрепи подацима који су дати у тексту; - разуме, повезује и објашњава појаве, процесе и односе који се испољавају у различитим условима и ситуацијама. |
- Уме да изабере и повезује податке представљене на различите симболичке начине; - уме да проналази и користи податке из различитих извора и различитих медија и да их повезује са ситуацијама из свакодневног живота; - из текста издваја најзначајније информације и изводи закључке на основу њих. |
- Има развијену музичку и ликовну писменост; - уме да анализира и образложи став о уметничким делима која су представници различитих стилова и епоха; и епоха. |
- Влада неким сложеним моторичким вештинама и техникама; - рукује различитим прибором и алатима и једноставним технологијама у појединим деловима технолошког процеса; - извршава радне задатке компетентно и самостално. |
| 3 |
- Уме усмено, писано и визуелно да одговори на захтеве у познатим и једноставним ситуацијама. |
- Примењује основне рачунске операције, формуле и уме да примени јасно описане поступке; - уме да пореди и разврстава садржаје на основу задатог захтева; - повезује и комбинује информације које су директно саопштене и на основу њих изводи закључке који су очигледни; - - разуме и повезује појаве, процесе и односе који се испољавају у различитим условима и ситуацијама. |
- Разликује битно од небитног, главно од споредног у типичним школским примерима и текстовима; - разуме, користи и повезује податке представљене једноставни симболима који су карактеристични за одређене наставне предмете. |
- Има основе музичке и ликовне писмености; - разликује типична уметничка дела на основу доминантних карактеристика праваца /стила. |
- Влада основним моторичким вештинама и техникама; - рукује различитим прибором и алатима и примењује их у сложенијим операцијама; - извршава радне задатке уз минимум помоћи и/или надзора. |
| 2 |
- Уме усмено, писано и визуелно да се изражава држећи се основног захтева у познатим и једноставним ситуацијама и износећи неке појединости. појединости. |
-Директно примењује основне рачунске операције, формуле и уме да примени јасно описане поступке који се састоје од неколико једноставних корака; - примењује стечена знања у добро познатим, једноставним ситуацијама; - уме да закључује на основу информација које су једноставне и међусобно сагласне; - разуме појаве, процесе и односе који се испољавају у различитим условима и саитуацијама. ситуацијама. |
- Познаје и разуме кључне појмове и усвојио је одговарајући речник; - уме да одреди основну тему и кључне појмове који су јасно представљени у једноставним текстовима; - разуме и користи податке представљене једноставним симболима који су карактеристични за одређене наставне предмете. предмете. |
- Има основе музичке и ликовне писмености; - познаје основне технике и форме музичког и ликовног изражавања; - уме да се музички и ликовно изрази користећи једноставне технике и средства. |
- Влада основним моторичким вештинама; - рукује различитим прибором и алатима у једноставниј им операцијама; - извршава радне задатке уз значајну помоћ и/или надзор. |
| 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |
|
Однос према школским обавезама |
- У потпуности и правовремено извршава све обавезе; - редовно похађа наставу и друге облике рада у које је укључен; - поштује правила понашања и мере безбедности. |
- Извршава прописане обавезе; - редовно похађа наставу али понекад закасни на час или неоправдано изостане; - углавном поштује правила понашања и мере безбедности . |
- Делимично испуњава прописане обавезе; - често касни на час и понекад неоправдано изостаје са наставе; - делимично поштује правила понашања и мере безбедности. |
- Минимално и неблаговремено испуњава прописане обавезе; - не долази на време на часове и често неоправдано изостаје са наставе; - минимално поштује правила понашања и мере безбедности. |
- Не извршава прописане обавезе;- неоправдано изостаје са наставе више од 25 часова; - крши правила понашања и не придржава се мера безбедности. |
| Однос према другим ученицима |
- Негује атмосферу другарства у одељењу; - ужива поверење међу друговима; - своје ставове брани аргументовано водећи рачуна о осећањима других и усвојеним правилима понашања. |
- Коректно се односи према другим ученицима; - бранећи своје ставове мање води рачуна о усвојеним правилима понашања и осећањима других. |
- Нема увек коректан однос према другим ученицима; - бранећи своје ставове не води довољно рачуна о усвојеним правилима понашања и осећањима других. |
- Нема коректан однос према ученицима; - бранећи своје ставове не води рачуна о усвојеним правилима понашања и осећањима других. |
- Не поштује личност других ученика и према њима се понаша нетолерантно; - угрожава и повређује права и осећања других. |
|
Однос према запосленима у школи и другим организацијама у којима се остварује образовно- васпитни рад |
-Споштовањем и уважавањем се односи према запосленима у школе и других организација. |
- Има коректан однос према запосленима школе и других организација. |
- Нема увек коректан однос према запосленима школе и других организација. |
- Не поштује и не уважава запослене школе и других организација. | - Угрожава и повређује права и осећања запослених школе и других организација. |
|
Однос према изреченој васпитној или васпитно- дисциплинској мери |
- Нема изречене васпитне мере. |
- Преузима одговорност за своје поступке и коригује своје понашање након опомене или изречене васпитне мере. |
- Прихвата одговорност за своје понашање и коригује га у појачаном васпитном раду; - на упозорење реагује поправљањем понашања али понавља поступке за које је већ упозорен. |
- Тешко прихвата одговорност за своје понашање и понавља понашања за која му је изречена васпитна мера. |
- Не прихвата одговорност за своје понашање; - не поправља своје понашање након појачаног васпитног рада. |
|
Однос према школској имовини, имовини других и заштити и очувању животне средине |
- Поштује школску имовину и имовину других; - има активан однос према очувању и заштити животне средине. |
- Има коректан однос према школској имовини и имовини других; -чува животну средину. |
- Показује немар према школској имовини и имовини других; - показује немар према животној средини. |
- Не чува школску имовину и имовину других; - показује немар према очувању животне средине. |
- Показује деструктивно понашање према школској имовини и имовини других; - показује деструктивно понашање према животној средини. |
