Анкета - Прилагођавање ученика на нове услове у V разреду
Упитник је реализован у V разреду новембра месеца 2012. године. У V₁ упитник је попунило 26 ученика.
На питање прелазак из IVу V разред доживео сам као велику промену, одговорило је највише ученика и то 19. Малу промену одговорило је 6 ученика и без промена одговорио је 1 ученик.
На питање у V разреду се осећам, највише одговора је било пријатније укупно 18, на непријатније се осећам је одговорило 4, а 6 ученика се изјаснило да се осећа исто као и у млађим разредима.
На питање на које тешкоће наилазиш у V разреду, ученици су највише истакли „понекад се збуњујем док тражим учионице“, „шеткање горе доле је веома напорно“, „устајемо рано“, „више учимо“, „малтретирају нас старији разреди“, „контролни и писмени задаци су изузетно тешки“, а велики број њих је одговорило да немају тешкоћа у V разреду.
Колико су ти блиски наставници који ти предају? Највише ученика је одговорило да су им наставници прилично блиски, тачније 13 ученика, за одговор прилично блиски одлучило се 11 ученика, а 2 ученика да им наставници нису ни блиски ни страни што значи да су успоставили углавном добре емоционалне везе са наставницима.
У којим вас предметима наставници подстичу и храбре за учење је питање где су ученици набрајали наставнике који их највише подстичу на учење. За наставника српског, Ратомира Милосављевића се одлучило 10 ученика као и за наставницу биологије Драгињу Трнкић, за Предрага Перицића, наставника математике, одлучило се 8 ученика, наставника историје Јовановић Мишу набројало је 7 ученика, затим са 4 одговора наставница енглеског, Љиљана Благојевић, са 3 наставник географије Зоран Радојчић, наставника веронауке Марија Думитрашковић, наставница немачког, Силвија Стојановић и наставник физичког, Градимир Милановић, са једним одговором.
На питање у којим вас предметима наставници грде и прете казнама ученици углавном нису хтели да се изјасне иако је упитник био анониман. Налазили се одговори као „нико, ми смо криви што не учимо“, „нећу да ме грде наставници и зато нећу да одговорим на питање“, „сви помало“.
Од особина које највише цене код наставника, ученици V разреда навели су да воле строгост и дисциплину да би се нешто научило, доброту, труд који наставници улажу.
Питани за предлоге побољшања наставе и живота у школи, ученици V разреда су одговорили да би желели да имају мало више времена за одмор, да су задовољни наставницима и да су односи између наставника и ученика добри. Предлажу да „они који су строги мало постану блажи, а они благи буду мало строжи“.
У V₃упитник је попунило29ученика.
На питање прелазак из IVу V разред доживео сам као велику промену, одговорило је највише ученика и то 14. Малу промену одговорило је 13 ученика и без промена одговорила су 2 ученика.
На питање у V разреду се осећам, највише одговора је било пријатније укупно 9, на непријатније се осећам је одговорило 11, а 9 ученика се изјаснило да се осећа исто као и у млађим разредима.
На питање на које тешкоће наилазиш у V разреду, ученици су највише истакли „понекад се збуњујем-шеткање горе доле је веома напорно“, „устајемо рано“, „више учимо“, „тежи предмети-слабије оцене“, „нови наставници“, а велики број њих је одговорило да немају тешкоћа у V разреду.
Колико су ти блиски наставници који ти предају? Највише ученика је одговорило да су им наставници прилично блиски, тачније 18 ученика, за одговор сасвим блиски одлучило се 2 ученика, а 8 ученика одговорило је да им наставници нису ни блиски ни страни, само један ученик се одлучио на одговор страни, што значи да су успоставили углавном добре емоционалне везе са наставницима.
У којим вас предметима наставници подстичу и храбре за учење ?
За наставницу биологије, Драгињу Трнкић, се одлучила већина - 17 ученика, затим за наставницу веронауке, Марију Думитрашковић – 11 ученика, наставника математике, Предрага Перицића, набројало је 10 ученика. За наставницу српског, Биљану Андонов, одлучило се 9 ученика, 5 ученика је одабрало наставника историје Мишу Јовановића и наставницу немачког, Марију Васиљевић. Један ученик се одлучио за наставницу Наталију Опрић.
На питање у којим вас предметима наставници грде и прете казнама ученици углавном нису хтели да се изјасне иако је упитник био анониман. Налазили се одговори као „нећу да ме поново грде, зато нећу да одговорим“. Само неколико њих је набројало по једног наставника - наставника српског језика, математике, енглеског језика, музичке културе и географије.
Од особина које највише цене код наставника, ученици V₃ навели су да воле строгост и дисциплину да би се нешто научило, доброту, труд који наставници улажу, добро објашњавање за време часа, пружање потребне подршке и помоћи и начин на који преносе знања ученицима.
Питани за предлоге побољшања наставе и живота у школи, ученици V₃ су одговорили да би желели да имају мало више времена за одмор, да су задовољни наставницима и да су односи између наставника и ученика добри. Предлажу да наставници имају више размевања и да „они благи буду мало строжи, а они строги мало блажи“.
Упитник је изазвао задовољство код деце и осетила сам да воле наставнике и да радо долазе у школу. Имала сам утисак да је ова генерација позитивнија и ведрија доласком у V разред.